Filtracja

×
1
Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów. Zamknij
Nie znaleziono produktów.

Zobacz produkty

Ostatnie Artykuły

Jak zautomatyzować sprzedaż zabawek? - korzyści dla naszych klientów B2B

Dodany dnia2024-04-15

Sprzedaż zabawek, zwłaszcza w kanałach czysto internetowych, to w dzisiejszych czasach bardzo duże wyzwanie. Olbrzymia konkurencja, miliony dostępnych produktów, coraz bardziej wymagający klienci - to tylko niektóre z wyzwań, z którymi musisz liczyć się w jej przypadku. Właśnie dlatego ważne jest, abyś przy jej prowadzeniu efektywnie zarządzał swoim czasem i poświęcał go tylko tym działaniom, które są w stanie przynieść Ci wymierne korzyści. Właśnie w tym celu jest w stanie pomóc Ci automatyzacja w biznesie. Na czym jednak ona polega w przypadku branży zabawek? Jak przeprowadzić ją w obrębie własnego sklepu, ale i innych kanałów sprzedaży? Jakie wreszcie rozwiązania przygotowała nasza hurtownia, by wspomóc w niej współpracujące z nami firmy i jak przekładają się one na ich szeroko pojętą efektywność? Nad tym wszystkim zastanowimy się w naszym dzisiejszym wpisie.

Co może zakładać automatyzacja?

Choć maksymalna automatyzacja w Twoim sklepie jest czymś, do czego warto dążyć, nie musisz wchodzić w nią radykalnie i rzucać się na głęboką wodę na jej właśnie polu. Automatyzacja może obejmować tylko wybrane aspekty działania Twojego sklepu. Do najpopularniejszych działań, które możesz zautomatyzować zalicza się między innymi:

  • synchronizacja stanów magazynowych - to najczęstsze wykorzystanie automatyzacji. Sprawia ono, że stany magazynowe są synchronizowane w obrębie wszystkich kanałów sprzedaży, w których działasz ze stanami rzeczywistymi hurtowni. To z kolei powoduje, że nie sprzedasz czegoś, czego nie będziesz w stanie dostarczyć z uwagi na braki magazynowe,
  • aktualizacja cen - ceny w hurtowniach, ale i Twoje marże muszą być elastyczne. Automatyzacja może na bieżąco sprawdzać aktualne ceny w hurtowni i aktualizować je na Twoich kanałach sprzedaży (również dodając do nich ustaloną przez Ciebie marżę).
  • importowanie produktów z hurtowni - dobra integracja pozwoli Ci automatycznie importować produkty z naszej hurtowni, wraz z opisami, obrazkami i niezbędnymi parametrami. Jak doskonale wiesz, robienie tego ręcznie jest bardzo czasochłonnym procesem,
  • obsługa sprzedaży - zautomatyzować można praktycznie każdy element obsługi sprzedaży, w tym między innymi generowanie etykiet kurierskich bezpośrednio po przyjęciu zamówienia, przekazywanie go do hurtowni (dropshipping) wraz z etykietą, wysyłkę maili informacyjnych do klientów czy też zamawianie odbioru właśnie przez kuriera,
  • automatyzacja ekspozycji - system sam może wybierać, które z produktów promować w Twoim sklepie i które miejsca będą do tego najlepsze.

Oczywiście wyżej wspomniane działania są zaledwie tymi przykładowymi. Spotyka się je jednak najczęściej. Zautomatyzować można niemal każdy powtarzalny proces, który zachodzi w Twoim sklepie internetowej (lub na platformie sprzedażowej).

Automatyzacja sprzedaży zabawek na Twoim własnym sklepie

Prowadząc własny sklep internetowy, z całą pewnością działasz w ramach jednej z dostępnych na rynku platform e-commerce. PrestaShop, Woocommerce i inne tego typu potężne skrypty twórcy przystosowali do modyfikacji prowadzących do ich automatyzacji. Ta polega przede wszystkim na napisaniu i wdrożeniu odpowiedniej integracji - wtyczki, która pozwoli automatycznie wykonywać pewnego rodzaju czynności. Zwłaszcza te powtarzalne, które niekoniecznie wymagałyby udziału człowieka (przy odpowiednich rozwiązaniach na ich polu). W przypadku własnego sklepu, zazwyczaj musisz zatem zdecydować się na jednorazowe wdrożenie modułu i jego konfigurację. Wszystko, co później się dzieje rozgrywa się automatycznie. Aby automatyzacja we własnym sklepie była efektywna i spełniała Twoje oczekiwania, a sprzedaż produktów rosła, najlepiej powierzyć integrację firmie zewnętrznej, która zrobi to szybko i bezbłędnie. Na rynku znajdziesz szereg gotowych rozwiązań. Te często jednak nie są doskonałe, bezpieczne, ale też po prostu dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad czymś spersonalizowanym. Zwłaszcza jeśli planujesz zautomatyzować nie tylko współpracę z hurtownią, ale i sprzedaż artykułów na wielu innych polach. Ważna uwaga: na rynku istnieją również rozwiązania SAAS (software as a service) pokroju SkyShop, z których możesz korzystać. Nie każde z nich wspiera szerzej pojętą automatyzację - praktycznie każde jednak jesteśmy w stanie zautomatyzować na polu integracji z naszą hurtownią. Jeśli jednak nie posiadasz jeszcze swojego sklepu, rozważ uruchomienie takowego na własnym serwerze internetowym.

Automatyzacja sprzedaży zabawek a inne kanały sprzedaży zabawek

Prowadzenie sklepu internetowego zabawek to dziś nie tylko własna platforma sprzedaży, ale i działanie na wielu różnych platformach typu marketplace. Allegro, Empik, Amazon, eBay - to tylko niektóre z nich. Również tam możesz zautomatyzować swoje działania. Co więcej, jest to bardzo polecane dla osób działających wielokanałowo i świadomych tego, ile pracy kosztuje bieżące dbanie o każdą formę sprzedaży.

Opcja bezpośrednia

Automatyzacja w opcji bezpośredniej odbywa się w obrębie konkretnej platformy sprzedaży. Nie zawsze jest możliwa, a jej zakres często jest okrojony. Nierzadko też wymaga użycia dodatkowego oprogramowania (na przykład programów komputerowych). Niektóre platformy marketplace pozwalają na wczytywanie plików XML hurtowni, a tym samym importowanie produktów i ich parametrów bezpośrednio z Ramiz. To opcja świetna, bo oszczędzająca czas. Wciąż jednak nie jest idealna, ale też wspierana przez wszystkie platformy. Popularne OLX na przykład nie posiada jej wdrożonej. Choć opcja bezpośrednia nie wymaga od Ciebie dodatkowych nakładów finansowych i przygotowywania dodatkowych rozwiązań, wciąż ogranicza się do importu produktów. Zarządzanie sprzedażą z kolei wciąż odbywa się na łamach platformy marketplace, a nie w jednym centralnym (dla wszystkich kanałów) miejscu. Nie jest to więc preferowane rozwiązanie, ani też takie, które pozwoliłoby Ci rozwijać się bez żadnych ograniczeń. Na jakimkolwiek polu.

Opcja pośrednia (zalecana)

Znacznie lepszą opcją na automatyzację sprzedaży na platformach marketplace i innych kanałach sprzedaży (w tym w porównywarkach cen) jest wdrożenie odpowiednich integracji w obrębie Twojego sklepu. Tutaj wszystko działa wielowarstwowo. Wprowadzasz zatem moduł do obsługi konkretnego kanału (integracja z Allegro czy integracja z OLX to najczęściej stosowane opcje). Ten zaś czyni z Twojego sklepu swoistą centralę. Przychodzą do niej zamówienia z wszystkich kanałów. Wszystkie produkty wczytywane w Twoim sklepie są rozmieszczane na zintegrowanych kanałach sprzedaży. To sprawia, że jedna wtyczka - na przykład taka automatyzująca współpracę z Ramiz - wczytuje nasze produkty i dodaje go do Twojego sklepu. Kolejne dbają zaś o to, by rozeszły się one również po innych kanałach sprzedaży, w obrębie których działasz. Opcja ta jest bardzo elastyczna, pozwala Ci na dowolną konfigurację i znacząco poszerza Twoje horyzonty. Przede wszystkim jednak jej stosowanie jest mniej czasochłonne i tańsze. O korzyściach jednak porozmawiamy za chwilę.

Korzyści automatyzacji dla klientów B2B Ramiz

Niezależnie od tego, z której opcji automatyzacji własnego sklepu z zabawkami skorzystasz, zawsze możesz liczyć na to, że nasza hurtownia będzie wspierała jej wykorzystanie. Robimy to bowiem w najlepszy i najpopularniejszy, a jednocześnie najbardziej elastyczny sposób - udostępniając plik XML. Ten jest stale przez nas aktualizowany i dający Ci dostęp do wszystkich możliwych danych. Pozwala Ci to zintegrować się z nami na każdej platformie, na której potencjalnie byś działał. Jakie korzyści przyniesie Ci automatyzacja z hurtownią Ramiz? Tą największą jest znaczące poszerzenie Twojego własnego asortymentu. Dzięki niemu będziesz mógł sprzedawać więcej produktów, a przez to przyciągać do siebie nowych klientów, którzy byliby nimi potencjalnie zainteresowani. To wszystko - bez wkładania w to większej pracy i konieczności poświęcania długich godzin na ręczne dodawanie każdego produktu do Twojej bazy. Kolejnym plusem jest oczywiście wzrost przychodów. Wynika on nie tylko z poszerzenia asortymentu, ale i możliwości zaoferowania konkurencyjnych cen. Nasza hurtownia dba o to, byś mógł narzucać na naszych produktach satysfakcjonujące marże. Bez strat na atrakcyjności oferty. Dużą zaletą współpracy z nami jest też oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki automatyzacji, pomijasz najbardziej czasochłonne aspekty sprzedaży internetowej zabawek. Nie musisz zatrudniać pracowników do uzupełniania danych o produktach, ale też dbania o aktualność cen i stanów magazynowych. To też prowokuje do rozwoju - więcej czasu oznacza możliwość poświęcenia go na inne aspekty prowadzonego przez siebie biznesu. To wszystko sprawia, że z nami możesz rozwinąć skrzydła i skupić się na tym, co rzeczywiście ważne w całym tym procesie.

Podsumowanie

Rozwój sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach konieczność zautomatyzowania wszystkich tych rzeczy, które są powtarzalne, a które niepotrzebnie zajmują Ci całe mnóstwo czasu. Synchronizacja stanów z hurtownią, optymalizacja pakowania, automatyczne doliczanie marży - to tylko niektóre z rozwiązań zapewniających rewelacyjne wsparcie sprzedaży i pozwalających Ci rzeczywiście iść do przodu. Nasza firma jest przygotowana do Twojego rozwoju, gwarantując Ci rozwiązania, które są w stanie Ci w nim pomóc. Dzięki nim z łatwością zautomatyzujesz oferowanie naszych produktów i będziesz na bieżąco w kontekście oferowania nowości wdrażanych właśnie u nas. Jeśli jeszcze nie rozważałeś współpracy na zasadach B2B z jakąkolwiek hurtownią, a chcesz sięgnąć po kogoś, kto zna się na rzeczy i posiada w tym doświadczenie, koniecznie skontaktuj się z nami. Z radością pomożemy Ci w nawiązaniu współpracy z nami. Podpowiemy najefektywniejsze rozwiązania i postaramy się o to, byś mógł na najkorzystniejszych dla siebie warunkach maksymalnie zautomatyzować swój biznes. Tak, aby ten przynosił Ci stale rosnące profity.

Moje konto

WróćWróć

Utwórz bezpłatne konto, aby korzystać z listy życzeń.

Zaloguj się

Please sign in first.

Zaloguj się