

Prowadząc sklep z zabawkami musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak istotne jest podążanie za sezonowymi trendami przy tworzeniu oferty oraz jej prezentacji - czy to w Internecie, w ramach kampanii marketingowych, czy też stacjonarnie, chociażby podczas budowania witryny sklepowej. Powinieneś też zdać sobie sprawę z tego, że sklep tego typu jest w dużej mierze uzależniony od cyklicznych wydarzeń oraz ogólnopolskich akcji promocyjnych. Dziś podpowiemy Ci, w jaki sposób przygotować się do gorących okresów w handlu zabawkami i jak sprawić, byś i Ty wychodził na nich korzystnie finansowo.
Każdy sklep z zabawkami posiada okresy, w których sprzedaje więcej, ale i takie, w których sprzedaż jest wyraźnie mniejsza. Jest to bowiem jedna z branż ulegająca sezonowości i jeśli nie jesteś świadom, jak do niej podejść, będziesz sprzedawał wyłącznie w trakcie trwania jednego sezonu. Tymczasem możesz bez problemu lawirować pomiędzy nimi, ale też aktualnie panującymi trendami, stale zwiększając swoją sprzedaż, a przede wszystkim unikając czasu przestoju. Na które okresy powinieneś przy tym zwrócić największą uwagę? Przede wszystkim na:
Przeceny zabawek możesz organizować również poza głównym nurtem - na przykład wtedy, gdy odczujesz potrzebę większej sprzedaży. Istotne jest wtedy, by posiadać odpowiednią marżę, z której mógłbyś schodzić. Takie warunki z całą pewnością zapewni Ci nasza hurtownia.
Musisz pamiętać, że rynek zabawek stale ewoluuje, a pojawiające się na nim nowości elektryzują ich docelowych odbiorców - dzieci. Zmieniają się również nawyki konsumenckie i to, co po prostu jest na topie (nawet jeśli nie jest to nowością). Jako właściciel sklepu z zabawkami, musisz za tym wszystkim podążać. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy z zabawkami, czy też jesteś nastawiony na sprzedaż stacjonarną. Najlepsze zabawki to takie, które dziecko po prostu chce mieć. Jeśli więc robisz wyprzedaż zabawek lub po prostu chcesz zwiększyć sprzedaż, weź to pod uwagę i wprowadź je do sprzedaży. Podążanie za trendami może też przyciągnąć do Ciebie rodziców śledzących nowoczesne rozwiązania. Gdy już będą u Ciebie, będziesz mógł zainteresować ich również produktami, które niekoniecznie są nowe, ale są obiektywnie atrakcyjne.
Istnieje wiele rzeczy, jakie możesz i powinieneś zrobić, by przygotować się odpowiednio do sprzedaży sezonowej. Choć ludzie uwielbiają słowa "wyprzedaż zabawek", one nie wystarczą, by zwiększyć sprzedaż, a przede wszystkim zmaksymalizować ją w gorącym dla niej okresie. Co zatem możesz zrobić, by sprzedawać zabawki dziecięce jeszcze lepiej? Kilka naszych propozycji - poniżej. Pamiętaj przy tym, że Twoje działania muszą być jak najszersze - przynajmniej wtedy, gdy chcesz zmaksymalizować sprzedaż, a nie zaledwie ją zwiększyć. Nie możesz chodzić na kompromisy - wszystko, co zrobisz w tym roku, a co przyniesie pożądany efekt będziesz mógł powtórzyć za rok. Te rzeczy, które nie zadziałają będziesz mógł zaś porzucić. Nie bój się eksperymentować, ale zawsze w granicach zdrowego rozsądku.
Zanim w ogóle podejdziesz do przygotowań do akcji promocyjnych, wyprzedaży czy też po prostu sprzedaży w okresach gorących dla handlu, musisz opracować swoją strategię sprzedaży, za którą będziesz podążał w czasie swoich przygotowań. Tutaj istotne jest spojrzenie na swój asortyment i dostosowanie go do wymagań stawianych przez określony okres czy też konkretną promocję. Poniżej kilka przykładów takich rozważań:
Oczywiście odpowiednia strategia sprzedaży to nie tylko dobór produktów, ale też umiejętnie przeprowadzone kampanie reklamowe i marketingowe. Muszą one być przeprowadzane kanałem pozwalającym dotrzeć tak do dzieci (te będą "męczyć" rodziców o zakup zabawki), jak i samych w sobie rodziców. Strategia to również analiza danych, planowanie asortymentu oraz przygotowanie logistyki. O tych wszystkich rzeczach wspomnimy za chwilę.
Tak w przypadku gorących okresów w handlu, jak i ogólnopolskich akcji wyprzedażowych i promocyjnych, bardzo istotne jest to, aby przygotować jak najciekawsze promocje zabawek. Okazje zakupowe kuszą każdego - każdy chce też kupić najlepsze zabawki w atrakcyjnych cenach. Jeśli jesteś w okresie wzmożonego handlu, raczej unikaj słowa "wyprzedaż". Zarezerwuj je na okres, w którym właśnie wyprzedaż jest czymś spodziewanym. Teraz po prostu oferuj przeceny zabawek, nazywając to promocją lub po prostu okazją. Jeśli chodzi o najciekawsze promocje zabawek, musisz zadbać o analizę rynku i konkurencji - w szczególności tej bezpośredniej. Ludzie chętniej kupią idealne zabawki edukacyjne (i nie tylko), jeśli będą tańsze niż gdziekolwiek indziej. Opracowanie odpowiednich promocji będzie Twoim wielkim sprzymierzeńcem w sprzedaży.
Bardzo istotnym elementem przygotowań do sprzedaży sezonowej i okazyjnej jest analiza danych z poprzednich lat. Jeśli swój sklep prowadzisz już od co najmniej roku, możesz spojrzeć na to, które produkty cieszyły się w nim największą popularnością w poprzednim sezonie, a które sprzedawały się słabo. To pozwoli Ci oszacować asortyment, w jaki się zaopatrzysz, ale też określić, które nowe produkty z Twojej oferty mogą okazać się bestsellerami. Będziesz też w stanie określić, kiedy dokładnie przygotować się na większy ruch (i na przykład zatrudnić osobę do pomocy w realizacji zamówień). Pamiętaj jednak, żeby nie polegać wyłącznie na danych z przeszłości. Nowości mogą bowiem przyciągnąć stałych klientów i okazać się strzałem w dziesiątkę.
Najważniejszą rzeczą w kontekście przygotowań do sezonów i okazji zakupowych jest umiejętne rozplanowanie asortymentu. Tak, aby mieć pewność, że nie zamówi się za mało konkretnych zabawek (a przez to pogrzebie się potencjał sprzedażowy), ale też nie zamówi się ich za dużo (wtedy poza sezonem będzie problem z ich sprzedażą). Oczywiście wiele hurtowni pozwala na szybkie domawianie rzeczy. Nie możesz jednak dopuścić do sytuacji, w której będziesz musiał wstrzymać się z realizacją zamówień.
Istotną częścią przygotowań do promocji, wyprzedaży czy też wprowadzenia oferty sezonowej jest umiejętne rozplanowanie kampanii marketingowej. Ta powinna zostać przeprowadzona wielokanałowo - chcesz przecież dotrzeć z nią do jak najszerszego grona odbiorców. Postaw więc nie tylko na e-mail marketing (jego zasięg ogranicza się zwykle do Twoich dotychczasowych odbiorców). Liczą się też media społecznościowe czy też wyszukiwarki. Jeśli zaś działasz wyłącznie stacjonarnie, możesz zorganizować rozdawanie ulotek czy też zadbać o bardziej atrakcyjną witrynę sklepową.
Jeśli chcesz sprawnie radzić sobie w czasie gorącego okresu w sprzedaży zabawek, musisz zadbać o logistykę. Dobrym pomysłem jest zatrudnienie osoby odpowiedzialnej wyłącznie za wysyłanie paczek, albo też postawienie na współpracę na bazie dropshippingu z hurtownią. W jej przypadku odchodzi Ci również dbanie o asortyment, który w tym przypadku jest magazynowany przez hurtownię. Sprawne zarządzanie procesami logistycznymi to podstawa i coś, co wpłynie na dalsze zadowolenie Twoich klientów.
Sezonowość branży e-commerce nie jest mitem, a faktem, o którym wie każdy, kto od dłuższego czasu działa w niej na co dzień. Choć więc zabawki dziecięce sprzedają się przez cały rok, istnieją okresy, w których ich sprzedaż gwałtownie wzrasta. Okresy te chciałbyś wykorzystać na swoją korzyść. Zanim jednak zorganizujesz wyprzedaż czy też zdecydujesz się na zorganizowanie promocji, odpowiednio to przemyśl i zaplanuj. Tak, aby to wszystko nie zakończyło się fiaskiem. Nasza hurtownia może być idealnym partnerem biznesowym dla Ciebie. Również w okresach wzmożonego handlu, kiedy to wszystkie sklepy (ale i inne hurtownie) nie wyrabiają z obsługą zamówień. Dopasujemy się do Twoich potrzeb i zadbamy o to, by maksymalnie wykorzystać Twój potencjał sprzedażowy. Skontaktuj się z nami i zyskaj dostęp do naszej szerokiej oferty - zawsze i wszędzie, kiedy tylko będziesz jej potrzebował. Niezależnie od tego, czy organizujesz wyprzedaż, czy też po prostu chcesz standardowo uzupełnić swój magazyn.
Musisz się zalogować
Zaloguj sięUtwórz bezpłatne konto, aby korzystać z listy życzeń.
Zaloguj się