Mega zestaw Gier planszowych 16w1 dla dzieci i dorosłych Planszówki + Gry karciane i logiczne
Mega zestaw Gier planszowych 16w1 dla dzieci i dorosłych Planszówki + Gry karciane i logiczne
Mega zestaw gier planszowych 16w1
Zestaw gier planszowych 16w1 jest propozycją dla 3-latków oraz starszych dzieci, a nawet dorosłych. To świetna rozrywka na wartościową zabawę z dziećmi, wspólne zimowe wieczory lub spotkania ze znajomymi. Do wyboru jest aż 16 gier z akcesoriami, które wciągną na długie godziny.
Rozrywka dla dzieci i dorosłych
1. Szachy
Ustawia się planszę do gry tak, aby pole w narożniku po lewej stronie zawodnika było czarne. Ustawia się według instrukcji po 8 pionów i 8 figur: króla, hetmana, 2 skoczki, 2 gońce, 2 wieże. Białe wykonują posunięcie jako pierwsze. Celem gry jest mat króla przeciwnika, czyli sytuacja, w której nie może on wykonać żadnego poprawnego ruchu, po którym byłby na bezpiecznej pozycji.
Piony zwykle poruszają się o jedno pole do przodu. Wieże o dowolną liczbę pól w pionie i poziomie. Skoczki ruszają się w sumie o 4 pola w kształcie litery "L". Gońce idą po przekątnej o dowolną liczbę. Hetman porusza się dowolnie po planszy, natomiast król o 1 pole w każdym kierunku.
2. Szachy arbuzowe
Potrzebna będzie plansza oraz po 6 białych i czarnych pionów, które układa się wg instrukcji. Celem gry jest unieruchomienie pionów przeciwnika. Otoczone piony wroga są przejmowane, a wygrywa się po zdobyciu 4 pionów przeciwnika.
Logiczne gry wymagają myślenia
3. Gwiazda 26
W grze udział biorą pionki z numerami 1-12, które należy układać na planszy w odpowiedni sposób. Chodzi o uzyskanie w sumie liczby 26 w każdym rzędzie. Istnieje 80 rozwiązań dla tej logiczno-matematycznej zagadki. Gra Gwiazda 26 jest odpowiednia dla dzieci ok. 5 lat.
4. Gęś
Gra rozgrywana jest na planszy o 64 polach. Gracze naprzemiennie rzucają kostką i przemieszczają pionki o wylosowaną ilość pól. Celem gry jest przejście na koniec planszy jako pierwszy, zgodnie z regułami gry. By to osiągnąć, trzeba omijać "pechowe" pola, a starać się stawiać pion na polach "szczęśliwych". Reguły określają utratę kolejki rzutu, cofnięcie się lub przejście do przodu o określoną liczbę pól, rozpoczęcie gry od początku i inne zmienne.
5. Węże i drabiny
Jest to gra skierowana dla 2 lub więcej graczy. Należy umieścić pionki na polu nr 1. Gracze rzucają kostką i przesuwają pionki o wylosowaną liczbę. Pola z drabiną wiodą gracza w górę planszy, natomiast z te wężami spychają w dół. Będąc blisko końca, trzeba wylosować dokładnie taką liczbę, ile pól zostało do mety. Kto pierwszy, ten lepszy.
Planszowe gry strategiczne
6. Warcaby (2-rzędowe)
Potrzebna jest plansza do gry i po 8 białych i czarnych pionów. Układa się je naprzemiennie, a pierwszy ruch wykonują białe. Piony mogą poruszać się o 1 po przekątnej do przodu, na wolne pola. Bicie pionem następuje przez przeskoczenie sąsiedniego piona przeciwnika na pole znajdujące się tuż za nim. Można bić zarówno do przodu, jak i do tyłu. Wygrywa osoba, która zbije więcej pionów.
7. Zwierzęta
Do gry wykorzystuje się planszę oraz 16 pionków z naklejkami zwierząt. Każdy dostaje po 8 zwierząt, które rozmieszcza się wg instrukcji. Gra polega na różnej sile zwierząt, która decyduje, kto zbija pionka. Kolejność siły jest następująca – słoń > lew > tygrys > gepard > wilk > pies > kot > mysz > słoń. Wygrywa ten, kto zbije lub uwięzi w jaskini więcej pionków.
8. Gra wojenna
Na planszy układa się 1 czarny i 3 białe pionki. Czarne ruszają się we wszystkich kierunkach, a białe nie mogą się cofnąć. Rozgrywka polega na walce, gdzie białe pionki starają się otoczyć czarne, a tamte muszą uciec z kręgu przeciwnika.
Klasyczne i zupełnie nowe rozgrywki
9. Morris dziewięciu mężczyzn
Potrzebnych jest 9 białych i 9 czarnych pionów. Losuje się rozpoczynającego. Gracze rozmieszczają na przemian swoje piony na polach. Jeśli komuś uda się ustawić swoje 3 piony w linii (młynek), może zdjąć z planszy dowolny pion przeciwnika. Uczestnik nie może zabrać pionów, które są już w rzędzie po 3. Po ustawieniu wszystkich pionów można przesuwać je o 1 pole w każdym kierunku. Komu zostaną tylko 2 piony lub straci możliwość ruchu, przegrywa.
10. Chińczyk
Liczba graczy to 2-4 osoby, każdy dostaje po 4 pionki w różnych kolorach. Gracze rzucają kostką i ruszają z pól startowych zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli gracz wylosuje 6, rzuca kostką ponownie i porusza się dalej o wskazaną wartość lub kładzie kolejny pion na planszy. Wygrywa ten, kto pierwszy wszystkimi pionami dotrze do celu, czyli domu.
Wspólna zabawa i rywalizacja
11. Warcaby (3-rzędowe)
Na planszy do gry ustawia się naprzemiennie po 12 białych i czarnych pionów. Poruszają się po przekątnej o 1 pole w przód. Bicie następuje poprzez przeskoczenie piona przeciwnika na puste pole znajdujące się za nim. Bić można zarówno do przodu, jak i do tyłu. Gracz przegrywa, gdy straci wszystkie piony lub gdy nie może wykonać ruchu, ponieważ wszystkie jego piony są zablokowane.
12. Złap tygrysa
Rozgrywka z zasadami podobnymi do "Gry wojennej", lecz wykorzystuje się większą ilość czarnych i białych pionków. Tygrys, czyli biały pionek, zbija psa w kolorze czarny, aby wydostać się z pułapki. Wygrywają tygrysy, kiedy żaden pies ich nie otacza lub został tylko 1 przeciwnik. Psy wygrywają, gdy uwiężą wszystkie tygrysy w pułapce lub zablokują im ruchy.
13. Pięć w rzędzie
Do tej gry dołączono specjalną plastikową planszę z otworami. Przygotowuje się po 20 białych i czarnych pionków. Każdy gracz ma swój kolor i wrzuca je do ramki na zmianę z przeciwnikiem. Gra polega na ułożeniu 5 pionków danego koloru w rzędzie, zarówno w pionie, poziomie lub po skosie.
Emocjonujące gry karciane
14. Calc 24
Trzeba wyjąć z talii jokery z 52 karty położyć na stole. Gracze wybierają po 4 karty z puli. Wygrywa uczestnik, który otrzyma z kart jako pierwszy dokładny wynik 24. Wartości punktowe poszczególnych kart to - walet 11 pkt., dama 12 pkt., król 13 pkt., as 1 pkt.
15. Kot rybak
Należy rozłożyć pełną talię i porozdawać karty uczestnikom. Jeśli któraś z kart gracza ma taką samą wartość, jak karta pokazana w linii, może ją zabrać. Wygrywa osoba, kto zdobędzie wszystkie karty lub więcej od pozostałych graczy.
16. Most
Gra się talią 52 kart bez jokerów. Każdy z graczy zaczyna od 13 kart. Zgodnie ze wskazówkami zegara pierwszy uczestnik pokazuje wybraną kartę ze swojej puli. Kolor karty jest obowiązujący w tej rundzie, co oznacza, że gracze po kolei będą wystawiać 1 swoją kartę w tym samym odcieniu. Jeśli nie ma się w puli danego koloru, kładzie się na stół inną kartę, lecz będzie ona uznana za najsłabszą. Rundę wygrywa osoba z kartą o najwyższym numerze, zgodna kolorystycznie. Rozgrywka trwa w sumie 13 rund.
Wszystkie ulubione gry w komplecie
Pełna zawartość mega zestawu 16 gier planszowych, wraz z wymiarami części, udostępniamy ponizej:
- podstawka do plansz oraz plansza do gry "5 w rzędzie" – ok. 26,5 x 25 cm,
- 5 dwustronnych plansz – ok. 25 x 25 cm,
- 130 pionków (po 50 żółtych, 40 białych i 40 czarnych) – każdy ok. 2 cm średnicy,
- kostka do gry,
- karty do pokera,
- naklejki na pionki,
- instrukcja,
- opakowanie – ok. 27,5 x 27,5 x 5,5 cm.
Specyfikacja | |
Minimalny wiek | 3 lata + |
Płeć |
chłopiec dziewczynka |
Minimalna liczba graczy | 1 |
Kolor wiodący | wielokolorowy |
Dodatkowe efekty | brak |